vrijdag 7 september 2012

Twilight - Stephenie Meyer

TwilightBella is er absoluut van overtuigd dat Edward levensgevaarlijk is, maar ook dat ze onvoorwaardelijk en onherroepelijk verliefd op hem is. Als Isabella Swan naar het regenachtige Forks verhuist en de mysterieuze en aantrekkelijke Edward Cullen ontmoet, neemt haar leven een spannende en angstige wending.

Edward, met zijn krijtwitte huid, gouden ogen, betoverende stem en bovennatuurlijke gave, is zowel onweerstaanbaar als ongenaakbaar. Tot nu toe heeft hij zijn ware identiteit verborgen weten te houden, maar Bella is vastbesloten achter zijn duistere geheim te komen. Wat Bella zich niet realiseert, is dat ze haar leven en dat van anderen in gevaar brengt naarmate ze hem beter leert kennen. Misschien is het zelfs al te laat?

Deel 1 van Twilight-serie
In eerste instantie hou ik niet van vampieren verhalen en ook niet van boeken die gericht zijn op tieners, aangezien ik die tijd allang gepasseerd ben haha. Maar de recensies waren nogal positief onder mijn leeftijdsgenoten en ook heeft Stephenie Meyer, JK Rowling in US verslagen met haar boek. Dus tja, ik moest dit boek wel aanschaffen en direct lezen. En ja hoor, het is een superleuk boek. Het is duidelijk geschreven voor tieners, maar ook heel makkelijk te lezen voor de wat oudere. Je kan het met Harry Potter vergelijken, die wordt ook door jong en oud gelezen. Het is gelukkig niet een bloederig verhaal met veel gevechten e.d. (daar hou ik dus echt nie van). Het is duidelijk een ‘onmogelijke’ liefdesverhaal tussen Bella en Edward. En wat komt die Edward nou leuk over in het boek… echt een lieverd..  Inmiddels heb ik deel 2 Nieuwe maan e deel 3 Eclips besteld. En om mijn ozo kleine samenvatting af te maken, kan ik ook melden dat het boek verfilmd is! Ik ga hem vandaag of morgen huren, ben superbenieuwd. Cijfer 9+ / september 2009

NB: Ik heb inmiddels de film gezien, en ga het aanschaffen. Natuurlijk is het boek 10x leuker, maar de film is heel leuk gemaakt, jammer dat enkele dingen niet voorkomen, en dat enkele gebeurtenissen zijn veranderd, maar desondanks een leuk film. Ben benieuwd naar de film New Moon, die in november ’09 zal uitkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten