dinsdag 4 september 2012

Melodie van de liefde - Jude Deveraux

Alyx Blackett is nauwelijks twintig jaar oud als de zwarte mantel van het noodlot haar leven overschaduwt. Hulpeloos moet zij toezien hoe haar huis is brand wordt gestoken en haar vader door gewetenloze schurken wordt vermoord. Radeloos van verdriet en berooid vlucht zij - vermomd als jongen - de bossen in, waar zij schildknaap wordt van de in ongenade gevallen edelman Raine Montgomery.
Doch het duurt niet lang voor de vogelvrij verklaarde Raine ontdekt dat zijn tengere en onhandige schildknaap in werkelijkheid een lieftallige schoonheid is, en het duurt evenmin lange tijd voor de liefde tussen hen opbloeit als een zeldzame bloem. Samen binden zij de strijd aan tegen het onrecht dat hen in het verderf stortte en hen dwong als misdadigers te leven. Samen vechten zij voor eerherstel en samen zijn zij sterker dan de meest gevreesde vijanden.

Ik was zo benieuwd naar het verhaal van Raine, want hij komt zooo lief over in de eerste twee boeken. Het boek begon leuk, maar als snel verklaarde ze elkaar de liefde en ik was bang dat het verhaal nogal boring zou worden, omdat ze samen tegen de wereld zouden gaan vechten om hun onschuld te bewijzen. Ik hou meer van verhalen, waar ze om elkaar heendraaien en vele misverstanden. Met moeite toch maar doorgelezen en wat ben ik blij zeg dat ik dat heb gedaan!!! Want ondanks dat ze elkaar vrij snel de liefde verklaarden, kwamen er continu wendingen, misverstanden, geen vertrouwen in elkaar… was echt top!! Jude Deveraux weet hoe ze boeken moet schrijven. Ik kan niet wachten om aan het laaste deel te beginnen.. Miles..en Elizabeth…
April 2009

Geen opmerkingen:

Een reactie posten