vrijdag 7 september 2012

Vijftig tinten grijs - E.L. James

Vijftig tinten grijsVijftig tinten grijs vertelt hoe de jonge, onbevangen literatuurstudente Anastasia Steele onverwachts in aanraking komt met de charismatische, mysterieuze miljardair Christian Grey. Ze is direct betoverd door hem, maar probeert hem uit haar hoofd te zetten: hij is te rijk en te hoog gegrepen voor haar. Totdat Grey op een dag ineens in de winkel staat waar ze parttime werkt.

Vanaf dat moment zal Christian Grey Anastasia geen moment meer met rust laten. Steeds dieper trekt hij haar zijn wereld van duistere seksuele fantasieën in. Anastasia geniet aanvankelijk zeer van alles wat Grey haar op seksueel gebied leert en van de luxe en rijkdom waarmee hij haar omgeeft. Maar meer en meer krijgt Grey de verliefde Anastasia in zijn macht. Zijn donkerste en diepste wens: totale controle over haar. Christian Grey is verslavend gevaarlijk.

Je kon er niet omheen. In elke krant,  tijdschrift, internet, boeken sites, las je wel iets over Vijftig tinten grijs. Een boek voor vrouwen. Ik kon het niet laten en heb het boek direct gehaald. Wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan zeg!! Wat een mooi, leuk, interessant verhaal. Ik kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die dit boek niet leuk zullen vinden, maar een merendeel wel. Het is net een bouquet, maar dan langer en iets meer s** met een tintje bdsm erbij. Het klinkt enorm kinky, maar dat is het niet.

Christian is een ontzettende, leuke man, maar ontzettend mysterieus. Alleen vanwege Christian wil je het boek snel uitlezen. Anastasia is een heerlijke, onschuldige meid die in een duistere wereld wordt getrokken en toch haar mannetje kan staan. Iets van Christian niet gewend is...

Het boek eindigt zo, dat je deel twee wel moet lezen. Iets wat ik helemaal niet erg vind... ik wil meer Christian...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten