woensdag 5 september 2012

Nieuwe maan - Stephenie Meyer

Nieuwe maan‘Verdorie,’ mompelde ik toen ik mijn vinger openhaalde aan het papier. Een druppeltje bloed welde op uit de kleine wond. Toen gebeurde alles in een stroomversnelling. Edward stortte zich op me en gooide me over de tafel… Ik viel met een klap op de grond naast de piano, in de puntige glasscherven. Versuft en gedesorienteerd keek ik op van het helderrode bloed dat uit mijn arm gutste… in de koortsige blik van zes vampiers die ineens razende dorst hadden. Voor Bella Swan is slechts een ding belangrijker dan het leven zelf: Edward Cullen. Maar verliefd zijn op een vampier is nog veel gevaarlijker dan ze ooit had kunnen denken. Edward heeft Bella al eens gered uit de klauwen van een slechte vampier, maar nu hun gewaagde relatie alles wat hen lief is bedreigt, komen ze pas echt in de problemen…

Deel 2 van Twilight-serie
Bella en Edward zijn verslavend.. hoe kan een relatie tussen mens en vampier standhouden? In dit deel van het boek wordt het ook heel moeilijk.. Edward maakt een keus om het uit te maken met Bella, dat is zooo zielig om te lezen. Edward en zijn familie verlaten Forks. Het wordt een moeilijke periode voor Bella, gelukkig is Jacob er, die haar beste vriend wordt, maar ook een verandering/transformatie zal doorgaan, namelijk in de grootste vijand van de vampieren, in een weerwolf… desondanks blijft de vriendschap tussen Bella en Jacob sterk. Jacob en zijn groep weervolven moeten Bella beschermen tegen de vampier Victoria, die het op haar heeft gemunt omdat Edward haar partner James heeft vermoord (deel 1). Ik vond de tweede deel, heel leuk om te lezen en of Edward terugkomt?? ga het zelf maar lezen! Cijfer 9 / september 2009

Geen opmerkingen:

Een reactie posten