dinsdag 4 september 2012

Haar naam was Sarah - Tatiana Rosnay

Haar naam was SarahDe tienjarige Sarah wordt samen met haar ouders opgepakt en naar het wielerstadion in Parijs gebracht, waarvandaan duizenden joden worden gedeporteerd. Niemand heeft echter gezien dat Sarah haar kleine broertje Michel in een kledingkast opsloot, net voordat de politie het appartement binnendrong, en de sleutel bij zich stak.

Dit boek heb ik in een opwelling gekocht. We gingen met de kinderen op kamp en ik was in alle haast mijn boek vergeten mee te nemen. Bij een benzinestation verkochten ze gelukkig top 10 boeken, maar geen boeken in mijn genre, romantiek. Ik had ergens op een forum gelezen, dat dit boek aan te raden was, dus had ik dit boek maar gekocht. Gelukkig maar, want vanaf het eerste pagina was ik verkocht. Het is goed geschreven en blijft boeien tot het einde. Ik heb wel meerdere boeken over de holocaust gelezen, maar op gegeven moment weet je het wel en wilde ik het onrecht niet meer lezen. Dit boek is anders, het is verweven met het heden… Absoluut een aanrader 8+ / mei 2010

Geen opmerkingen:

Een reactie posten